Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΝ.Φ.Ι.Α.

Η εκκωφαντική σιωπή του Δ.Σ.Η. σχετικά με τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. συνεχίζεται !!! Ενώ υπάρχει πανελλήνια αντίδραση για το θέμα, με το Δ.Σ.Α. στην πρώτη γραμμή, ο δικός μας Σύλλογος απουσιάζει παντελώς από τα τεκταινόμεν. Και βεβαίως δεν προβάλλει ως πειστική δικαιολογία η δήθεν κάλυψη του Δ.Σ.Η. από τις δηλώσεις του Προέδρου της Ολομέλειας. Ο Δ.Σ.Η. έχει τη δική του φωνή και άποψη, την οποία υποχρεούται να εκφράζει, ακόμη και όταν ταυτίζεται με την Ολομέλεια, αλλά και ιδιαίτερα αξιόλογα μέλη, τα οποία έχουν τη δυνατότητα πλήρους χειριστμού οποιουδήποτε ειδικού θέματος. Υπενθυμίζουμε ότι ο Πρόεδρος της Ολομέλειας και του Δ.Σ.Α. έχει εκδώσει καυστική ανακοίνωση για το θέμα ήδη από τον Αύγουστο, ενώ ο Δ.Σ.Α.έχει κυκλοφορήσει και σχετική προσφυγή, που απευθύνεται στους αδύναμους οικονομικά συμπολίτες μας.
Οι σχετικές ανακοινώσεις μας πληροφορούν για τα ακόλουθα:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ  ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ κ. ΒΑΣΙΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ, ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΝ.Φ.Ι.Α.
ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ                                          Αθήνα 21.8.2014
Αρ. Πρωτ.  340   Αρ. Διεκπ. 110
Αξιότιμο Πρωθυπουργό Κύριο Αντώνη Σαμαρά  
Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Οι σοβαρές και τεκμηριωμένες νομικά και κοινωνικά ενστάσεις για την υπερφορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, που έχει επιβληθεί τα τελευταία χρόνια, μολονότι θα έπρεπε να εισακουσθούν παραχρήμα και να σηματοδοτήσουν έναν νέο, δίκαιο φόρο επί της ακίνητης ιδιοκτησίας, αγνοήθηκαν πλήρως, παρά τις επανειλημμένες «υποσχέσεις» για εξομάλυνση των αδικιών και αποκατάσταση των ισορροπιών, με αποτέλεσμα να βιώνουμε  καθημερινά τις παράλογες συνέπειες της επιβολής του ΕΝ.Φ.Ι.Α. Οι σχετικές ρυθμίσεις θέτουν σε δοκιμασία την κοινωνικοοικονομική υπόσταση των φορολογουμένων, εγείρουν σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας και, επιπλέον, πλήττουν βάναυσα την ανάπτυξη του συναφούς πεδίου της Ελληνικής οικονομίας.


Συγκεκριμένα, με την επιβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α. αγνοήθηκε - για μια ακόμη φορά - το στοιχείο της φοροδοτικής ικανότητας, που πρέπει να διέπει οιονδήποτε φόρο στα ακίνητα. Ειδικότερα, ο εν λόγω φόρος ουδόλως συνδέθηκε τόσο με την παραγωγή εισοδήματος από το φορολογούμενο ακίνητο, αλλά όσο και με την εν γένει εισοδηματική κατάσταση του υποχρέου. Έτσι, η φορολόγηση απρόσοδης ακίνητης περιουσίας καταλήγει απροκάλυπτα στη δήμευσή της και, συνακόλουθα, σε εκ πλαγίου παραβίαση των σχετικών συνταγματικών απαγορεύσεων. Είναι, δε, ευνόητο ότι η μη συνεκτίμηση της συνολικής εισοδηματικής καταστάσεως του υποχρέου οδηγεί στην επιβολή υπέρμετρων βαρών, ως προς τα οποία υφίσταται αντικειμενική αδυναμία ανταποκρίσεως στην καταβολή τους. Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στην Ελληνική Πολιτεία, έννομες τάξεις άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών έχουν ήδη προ πολλών ετών αποδεχθεί την ανάγκη συνδέσεως της φορολογίας της ακίνητης ιδιοκτησίας με το εισόδημα του φορολογουμένου (βλ. την απόφαση της 22ας Ιουνίου 1995 του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου της Καρλσρούης, BVerfGE, 93, 121, και την απόφαση της 29ης Δεκεμβρίου 1998 του Γαλλικού Συνταγματικού Συμβουλίου, no 98-405 DC).
Η πρόδηλη αντισυνταγματικότητα επιβεβαιώνεται και από μια περαιτέρω διαπίστωση: Η επιβολή φόρου επί αξιών, οι οποίες πόρρω απέχουν από τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς, καταλήγει σε φορολόγηση πλασματικής φορολογητέας ύλης, η οποία ασφαλώς δεν είναι συνταγματικώς ανεκτή. Η μη εκπλήρωση της νόμιμης υποχρεώσεως περί αναπροσαρμογής του ύψους των αντικειμενικών αξιών ανά διετία, ήτοι η απροθυμία του νομοθέτη να τις αναγάγει στα πραγματικά τους – ραγδαίως μειωμένα - ύψη, οδηγούν σε μια ανήθικη φορολόγηση ψευδών δεδομένων. Ως εκ τούτου, το πάγιο αίτημα περί αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών, ώστε αφενός να ανταποκρίνονται αυτές στα δεδομένα της κοινής πείρας και της συναλλακτικής πρακτικής και αφετέρου να επιδείξει και το ίδιο το Κράτος την αναγκαία συμμόρφωση στις νόμιμες υποχρεώσεις του, παρίσταται ακόμη πιο επιτακτικό, άλλως η μη εκπλήρωσή του αλλοιώνει ακόμη περισσότερο τη σαθρή βάση επιβολής του εν λόγω φόρου.
Επιπλέον, η διπλή ουσιαστικά φορολόγηση των ιδίων ακινήτων, διά της επιβολής τόσο κυρίου, όσο και συμπληρωματικού φόρου, αλλά και η άνιση μεταχείριση διαφόρων κατηγοριών ακινήτων επιδεινώνουν την κατάσταση και καταδεινύουν ακόμη πιο έντονα τις αδυναμίες του επιβληθέντος φόρου.
Τέλος, το υπέρογκο αυτό βάρος πλήττει καίρια, για μια ακόμη φορά, τη λειτουργία της κτηματαγοράς, η οποία, καίτοι αποτελεί ουσιώδες πεδίο της Ελληνικής οικονομίας, όχι μόνο έχει απονεκρωθεί, αλλά και, με τέτοια μέτρα, στερείται κάθε περιθωρίου ανακάμψεως.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους, αλλά και για την έντονη κοινωνική αναστάτωση, που έχει προκαλέσει η επιβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α., καλούμε τους αρμοδίους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας να επανεκτιμήσουν την κατάσταση και να επιφέρουν εκείνες τις νομοθετικές μεταβολές, που είναι αναγκαίες για την αποκατάσταση των αδικιών και την αποφυγή της οικονομικής εξοντώσεως των φορολογουμένων.
Η δημόσια αυτή προτροπή συνιστά ταυτόχρονα πρόσκληση για έναν ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο. Το Δικηγορικό Σώμα, ως εκ του ρόλου του, θεματοφύλακας της νομιμότητας και συμπαραστάτης στα δίκαια αιτήματα της κοινωνίας, προετοιμάζει ήδη και θα υλοποιήσει άμεσα όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες, που θα υπεραμύνονται των θεμελιωδών συνταγματικών δικαιωμάτων και θα δύνανται να συμβάλουν στην επίτευξη ενός δίκαιου και αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος.

                                                                        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ
                                                                               ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
                                        
                                             ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                             26/9/2014

Διευκρινίσεις και επισημάνσεις του ΔΣΑ σχετικά με την κατάθεση προσφυγών κατά των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ

Η πρωτοβουλία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών να συνδράμει με παροχή αναλυτικών συμβουλών όσους πολίτες θέλουν να προσβάλουν δικαστικά τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, όπως ακριβώς αναγράφεται και στον τίτλο του σχετικού Οδηγού του ΔΣΑ που έχει δημοσιοποιηθεί, απευθύνεται σε πρόσωπα που βρίσκονται σε αποδεδειγμένα πραγματική οικονομική αδυναμία να καταβάλλουν το ποσό ΕΝΦΙΑ το οποίο τους καταλογίστηκε και να διορίσουν δικηγόρο.
Ως εκ τούτου δεν πρέπει να συγχέεται  η πρωτοβουλία αυτή του ΔΣΑ με την διαδικασία απαλλαγών και μειώσεων του ποσού ΕΝΦΙΑ, οι οποίες χορηγούνται μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, που  απαριθμούνται στο άρθρο 7 του Ν. 4223/13, όπως τροποποιήθηκε με το δέκατο όγδοο άρθρο  του ν. 4286/2014.
Με βάση τα παραπάνω, ο ΔΣΑ αντιμετωπίζει με μεγάλη ανησυχία και  προβληματισμό τα περιστατικά εφοριακών υπαλλήλων, ακόμη και Προϊσταμένων ΔΟΥ οι οποίοι προφασιζόμενοι τις απαλλαγές που αναφέρονται στο άρθρο 7, αποτρέπουν τους πολίτες να καταθέτουν ενδικοφανείς προσφυγές κατά των εκκαθαριστικών ΕΝΦΙΑ.
Επισημαίνουμε ότι αυτές οι συμπεριφορές παρεμποδίζουν ευθέως τους πολίτες στην άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος δικαστικής προστασίας τους απέναντι σε φόρους, όπως ο ΕΝΦΙΑ, που βρίσκεται στο στόχαστρο ολόκληρου του νομικού κόσμου ως προς τη νομιμότητα και την συνταγματικότητα του.
Υπενθυμίζουμε προς πάσα κατεύθυνση, ότι η στάση αυτή μπορεί να επιφέρει σοβαρές έννομες συνέπειες, ειδικά στην περίπτωση που χαθεί για τους πολίτες, η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής εξαιτίας τέτοιων ανεύθυνων συμπεριφορών υπαλλήλων.
Σχετικά με το θέμα αυτό πάντως, έχει εκδοθεί το έγγραφο με αριθμ. πρωτ. Δ6Δ1124ΖΖΕΞ2014ΕΜΠ της 15ης Σεπτεμβρίου 2014, του Υπουργείου Οικονομικών(Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων) προς όλη τη φορολογική διοίκηση, όπου τονίζεται ότι όλοι οι υπάλληλοι των ΔΟΥ «οφείλουν να παραλαμβάνουν τις αιτήσεις των πολιτών και να τις διεκπεραιώνουν εντός των προθεσμιών που προβλέπονται από τις διατάξεις».
Για την πλήρη ενημέρωση των πολιτών, το έγγραφο αυτό του υπουργείου Οικονομικών, οι αρχικές προβλέψεις απαλλαγών του άρθρου 7 του ν. 4223/2013 καθώς και το οριστικό κείμενο του άρθρου 7, όπως ισχύει με τις τροποποιήσεις βάσει του άρθρου 18 του νόμου 4286/2014, αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας(www.dsa.gr). Δείτε τα παραπάνω συνημμένα αρχεία.

---------


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου