Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Σχετικά με τα δάνεια του Ταμείου Νομικών

Το Σεπτέμβριο του 2012 το Δ.Σ. του ΕΤΑΑ/ΤΑΝ. εισηγήθηκε προς το Υπουργείο Οικονομικών την εισαγωγή νομοθετικής μεταρρύθμισης προκειμένου να καταστεί δυνατή η ρύθμιση των ανεξόφλητων δανείων του ΤΝ σύμφωνα με τις διατάξεις περί ρυθμίσεων οφειλών του Ι.Κ.Α. Μάλιστα είχε κυκλοφορήσει και μια έντονη φημολογία ότι η σχετική διάταξη περιλαμβανόταν κάπου μέσα στις 650 σελίδες εκείνου του μόνου άρθρου του νέου μεσοπρόθεσμου. Όλες αυτές οι πληροφορίες όμως αποδείχθηκαν τελείως ανακριβείς, αφού ο Υπουργός Οικονομικών δεν ασχολήθηκε με το θέμα και δεν εισήγαγε σε εκείνο το νομοσχέδιο την τροποποίηση που πρότεινε το ΤΝ. Οι τελευταίες πληροφορίες από το ΤΝ δεν δίνουν ελπίδες για άμεση νομοθετική ρύθμιση του θέματος, ενώ ο Υπουργός Οικονομικών φαίνεται για άλλη μια φορά να αδιαφορεί για το ζήτημα, και να αναλώνεται σε άλλες δραστηριότητες και συγκεκριμένα του δοσατζή (το αμέσως προηγούμενο διάστημα), και του εξαγοραστή - κομμωτή (στο αμέσως επόμενο). Που να μείνει χρόνος  για τα αποθεματικά του καταληστευμένου και αμελέστατου ΤΝ !!!    
Παρ'όλα αυτά το ΤΝ προχωρεί κανονικά στην αποστολή ειδοποιήσεων προς τους συναδέλφους, αλλά και στην καταγγελία των συμβάσεων και στη βεβαίωση των χρεών μέσω του ΚΕΔΕ. 
Οι οφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν προσφυγή κατά των εις βάρος τους πράξεων του ΤΝ. Στο ΔΣΗ υπάρχουν δύο υποδείγματα, τα οποία έχει φέρει ο κ. Πρόεδρος από προηγούμενη Ολομέλεια, και συγκεκριμένα ένα υπόδειγμα εάν έχει καταγγελθεί το δάνειο, και ένα δεύτερο υπόδειγμα για την περίπτωση που δεν έχει χωρήσει καταγγελία του δανείου. Συναφώς θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο ΑΠ έχει ήδη κρίνει ότι οι δόσεις υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή εάν δεν έχει καταγγελθεί το δάνειο (βλ. ΑΠ 747 και 751/2012 - ευχαριστώ τη συναδέλφισσα Δημήτροβα από τη Θεσσαλονίκη που μου τηλεφώνησε και μου υπέδειξε τη σχετική νομολογία). 
Κατά συνέπεια, η αδιαφορία της κυβέρνησης, η ατολμία της διοίκησης του ΤΝ για να προωθήσει τη ρύθμιση των δανείων, και η επιμονή στην είσπραξη των δανείων αυτών μέσω του ΚΕΔΕ, αλλά και οι τρέχουσες νομολογιακές εξελίξεις είναι προφανές ότι θα οδηγήσουν σε αυτό το οποίο ουδείς συνάδελφος (ούτε οι οφειλέτες των δανείων) φαίνεται να επιθυμεί: την παραγραφή των αξιώσεων του ΤΝ και την περαιτέρω μείωση των αποθεματικών του. Θα πρέπει να τονίσω εδώ ότι όλοι οι συνάδελφοι με τους οποίους έχω μιλήσει για τις οφειλές αυτές, είτε ανήκουν στο ΔΣΗ, είτε σε άλλους Συλλόγους, τονίζουν ότι επιθυμία τους είναι να εξοφλήσουν το δάνειο που πήραν προκειμένου να μην ζημιώσουν το ταμείο μας. Όταν όμως το ΤΝ αδιαφορεί για άλλη μια φορά, και επιζητεί την είσπραξη του συνόλου της οφειλής και όλων των τόκων υπερημερίας, τότε οι οφειλέτες συνάδελφοι δεν έχουν άλλο δρόμο από το να προτείνουν την ένσταση της παραγραφής. Και θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι το σύνολο σχεδόν των δανείων αυτών έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή. Άρα η διοίκηση του ΤΝ φέρει ακέραια την ευθύνη και για αυτή την τεράστια ζημιά, εφόσον ούτε στο παρελθόν ούτε και τώρα ενεργεί όπως ώφειλε. Άλλη μια δίκη εγγράφεται λοιπόν στο πινάκιο του μέλλοντός μας, αποδεικνύοντας ότι νόμοι και συμβάσεις υπάρχουν, απλά δεν εφαρμόζονται για λόγους τους οποίους εμείς (μη έχοντες οικονομικό ούτε έννομο συμφέρον) αδυνατούμε να καταλάβουμε.

5 σχόλια:

  1. Η υπόδειξη που κάνει το ΕΤΑΑ/ΤΑΝ στα έντυπα που αποστέλλει για άσκηση προσφυγής στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών εντός προθεσμίας 60 ημερών είναι τελείως παραπειστική, καθώς τα διοικητικά δικαστήρια δεν έχουν καμία αρμοδιότητα επί αμιγώς ιδιωτικής διαφοράς. Έχουν αποφανθεί προφορικά επί τούτου τα Διοικητικά Πρωτοδικεία Αθηνών και Ηρακλείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έχω αντίθετη άποψη σε σχέση με την πενταετή παραγραφή: Ο ΑΠ έκρινε ότι αυτή ισχύει αν το Δημόσιο που καταλογίζει οφειλή είναι διάδοχος του αρχικού δικαιοπαρόχου (όπως επί εγγυήσεως δημοσίου σε δάνειο από ιδιωτική τράπεζα). Έκρινε δε ότι όταν το ίδιο το Δημόσιο είναι συμβαλλόμενο στην σύμβαση, η παραγραφή είναι 20ετής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτό ισχύει, για τις απαιτήσεις όμως του Δημοσίου, οι οποίες υπάγονται στις διατάξεις περί δημόσιου λογιστικού, όπου η παραγραφή είναι όντως 20ετής από της βεβαιώσεως, οποτεδήποτε και εάν γίνει αυτή η βεβαίωση. Εδώ όμως δεν έχουμε τέτοια περίπτωση, πρόκειται για ιδιωτική διαφορά, ενώ, σε κάθε περίπτωση, τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν εξαιρεθεί από την υπαγωγή τους στις διατάξεις περί δημόσιου λογιστικού. Περισσότερα και πολύ αναλυτικότερα στο σημείωμα που καταθέσαμε στη δίκη της 21.6.2013 στο Μονομελές Πρωτοδικείο Ηρακλείου

      Διαγραφή
  3. βλ. 663/2011 ΑΠ ( 555764)σε συνδυασμό με ΑΠ 747 και 751/2012. ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ 5ΕΝΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΡΟΣΟΧΗ: Πολλοί συνάδελφοι μας ζητούν αυτά τα δύο υποδείγματα, τα οποία όμως ήταν τελείως πρόχειρα, αποδείχθηκαν τελείως εσφαλμένα στη σύλληψή τους, και εγκαταλείφθηκαν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Από τα τέλη του 2012 και μετά οι δικηγόροι Ηρακλείου, σε συνεργασία με πλήθος συναδέλφων από όλη την Ελλάδα, μαχόμαστε με βάση τελείως διαφορετικά δικόγραφα, τα οποία είναι στη διάθεση οποιουδήποτε και οποιασδήποτε τα ζητήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή