Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Και πάλι από το ΣτΕ: συνταγματικό το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. - αντισυνταγματική η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος

Νέα απογοήτευση μας επεφύλαξε το ΣτΕ: σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, αργά χθες το βράδυ εξέδωσε απόφαση, με την οποία κρίνει συνταγματικο το χαράτσι, επειδή είναι μεν φόρος, πλην όχι μόνιμος εφόσον ισχύει για δύο μόνο χρόνια (2011 και 2012). Περαιτέρω κρίνει ως αντισυνταγματική τη διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος. Εάν, λένε οι δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο φόρος γίνει μόνιμος, θα επανεξεταστεί η συνταγματικότητά του. Και πάλι αναζητείται το κείμενο της απόφασης, για να τύχει εμπεριστατωμένου σχολιασμού.
Όπως και να έχει, θα θέλαμε πολύ να μάθουμε πως δικαιολογείται από το ΣτΕ:
  1. η κρίση ότι το μέτρο είναι έκτακτο και ισχύει για 2 μόνο χρόνια. Ο νόμος αναφέρει επί λέξει τα ακόλουθα: "1. Για επιτακτικούς λόγους εθνικού συμφέροντος που συνίστανται στην άμεση μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος, επιβάλλεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου στις ηλεκτροδοτούμενες για οικιστική ή εμπορική χρήση δομημένες επιφάνειες των ακινήτων που υπάγονται κατά τη 17η Σεπτεμβρίου κάθε έτους στο τέλος ακίνητης περιουσίας που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 24 του ν. 2130/1993 (Α` 62) σύμφωνα με τις επόμενες διατάξεις του παρόντος άρθρου.". Αλήθεια, πως προκύπτει από το γράμμα του νόμου η κρίση του ΣτΕ; Που το βρήκαν ότι το χαράτσι είναι έκτακτο, και ότι θα ισχύσει για δύο μόνο χρόνια; Ποιος το είπε, και, πολύ περισσότερο, ποιος δεσμεύτηκε για αυτό; Και εάν το ΣτΕ έκρινε με βάση στοιχεία που δεν περιέχονται στο κείμενο του νόμου, γιατί δεν έλαβε ομοίως υπόψη του αυτό που όλοι ξέρουμε: τη δραματική κατάσταση του ελληνικού λαού, και την πλήρη πτώχευσή του, που του αποκλείει κάθε δυνατότητα πληρωμής του τέλους;
  2. η βάναυση φορολόγηση της ίδιας ύλης (ακίνητα) για δεύτερη φορά μέσα σε ένα έτος (2011); Η πρώτη επιβάρυνση ήταν η επιβολή φόρου κατοχής (ν. 3842/2011), ενώ έπεται η αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.
  3. η οριζόντια φορολόγηση όλων των ακινήτων, ανεξάρτητα από την απόδοση εισοδήματος;
  4. η οριζόντια φορολόγηση όλων των πολιτών, με βάση τα ίδια ακριβώς κριτήρια, ασχέτως των εν γένει εισοδημάτων τους, δηλαδή της φοροδοτικής ικανότητάς τους;
  5. ο επίσης οριζόντιος υπολογισμός του τέλους, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι συντελεστές ορόφου και εμπορικότητας;
  6. η ανάθεση του υπολογισμού και της είσπραξης του φόρου από ανώνυμες εταιρίες. Αλήθεια, πως έγινε και ξέχασε η Ολομέλεια, την ΟλΣτΕ 1934/1998 απόφασή της, που αφορούσε την επιβολή και είσπραξη τελών στάθμευσης από ιδιωτική εταιρία στο Δήμο Αθηνών; Περασμένα - ξεχασμένα.
  7. η κατάργηση της αρχής της αναλογικότητας, και η εξαίρεση μεγάλου αριθμού ιδιοκτητών (σωματεία, εκκλησία, ξενοδοχεία κλπ) από την πληρωμή του τέλους; Και περαιτέρω των κτιρίων που έχουν βιοτεχνική και βιομηχανική χρήση, δηλαδή αποφέρουν άμεσα εισοδήματα στους ιδιοκτήτες τους, χωρίς να επιβαρύνονται με το τέλος; Για προσέξτε, λοιπόν, ποιοι εξαιρούνται: οι βιομήχανοι, βιοτέχνες, ξενοδόχοι, αθλητικοί μεγαλοπαράγοντες, και οι ιερείς. Οι τελευταίοι προφανώς επειδή εκπληρώνουν το καθήκον τους κάνοντας αυτό που κάνει, χωρίς να έχει καν την υποχρέωση, ολόκληρη η ελληνική κοινωνία τους τελευταίους μήνες: αλληλεγγύη και αλληλοβοήθεια.  
  8.  η απαίτηση για επιβολή και πληρωμή και άλλων τελών και φόρων, τη στιγμή που ο ελληνικός λαός έχει οδηγηθεί στην ουσιαστική πτώχευση, χωρίς να μπορέσε να σώσει από την ίδια κατάσταση (πτώχευση) το αδηφάγο ελληνικό κράτος;
  9. η διαρκής επί διετία κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος. Δεν είναι μόνο το χαράτσι. Ή μήπως αυτό δεν το ξέρουν οι κ.κ. σύμβουλοι; Αυτοί δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη γενική κατάσταση; Τα διδάγματα της κοινής πείρας, που λέμε;
Μετά την παραπάνω απόφαση, δεν υφίσταται λόγος να συζητηθεί η αίτηση ακύρωσης του Δ.Σ.Η., εφόσον οι λόγοι ακύρωσης που είχαμε προβάλλει επιπλέον των λόγων που πρότειναν οι αρχικοί αιτούντες αφορούν αποκλειστικά στη διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος (παράβαση ευρωπαικής νομοθεσίας σχετικά με την διακοπή του ρεύματος λόγω μη εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων, προστασία του παιδιού, δυσμενής μονομερής τροποποίηση των όρων της σύμβασης με τη Δ.Ε.Η.).
Τέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η απόφαση αυτή αποτελεί ένα καίριο πλήγμα στον Υπουργό - Αντιπρόεδρο - Υποψήφιο νέο Πρόεδρο - Συνταγματολόγο, εφόσον κονιορτοποιεί τα παράδοξα επιχειρήματα περί τέλους και μάλιστα ανταποδοτικού, αλλά και περί συνταγματικότητας της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος. 
Αναμένεται συνέχεια. Ελπίζουμε ο Δ.Σ.Α. να τραβήξει το δρόμο που πρέπει. Και εμείς να συνεχίσουμε τον αγώνα μας στους δρόμους με τους υπόλοιπους εργαζόμενους της χώρας. Δεν αποδεχόμαστε την απόφαση του ΣτΕ, δεν απάντησε στα παραπάνω ερωτήματά μας. Όπως και εάν χαρακτηριστεί το χαράτσι, είναι παράνομο στη συνείδηση του λαού, και θα ανατραπεί από το λαό με τον κοινό αγώνα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου